Z Facebooka korzysta już ponad 2 mld osób miesięcznie, a liczba jego użytkowników stale się powiększa. Tak ogromną wirtualną przestrzeń warto wykorzystać do zareklamowania prowadzonego biznesu. Wie o tym sam Facebook, który wprowadził system reklamowy Facebook Ads. Dlaczego warto z niego korzystać?
Podstawowe atuty Facebook Ads
Facebook to w praktyce niezwykle rozbudowana sieć kontaktów, dzięki której możemy dotrzeć z naszą ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów. Warto to wykorzystać, gdyż nawet najlepszy produkt nie sprzeda się, jeśli odbiorcy nie będą świadomi jego istnienia.
System reklamowy Facebook Ads pozwala nam na efektywne promowanie oferty. Stanowi doskonałe wsparcie dla zasięgu organicznego naszego fanpage’a, który może sięgać do 20% liczby jego fanów. Możliwość znalezienia nowych klientów i nawiązania z nimi trwałych relacji to podstawowy atut płynący z wykorzystania Facebook Ads. Dlaczego jeszcze warto sięgnąć po tę płatną formę promocji prowadzonego biznesu?
-
Natychmiastowe działanie
Korzystając z Facebook Ads, zyskujemy możliwość niemal natychmiastowego dotarcia z publikowanymi treściami do szerokiego grona odbiorców. Zamiast czekać aż post zostanie udostępniony przez użytkowników, możemy za pomocą dosłownie kilku kliknięć pokazać go osobom, które z punktu widzenia prowadzonej przez nas działalności są najbardziej cenionymi odbiorcami.
-
Precyzyjne targetowanie
Cechą charakterystyczną zasięgu organicznego fanpage’a jest to, że dociera on także do przypadkowych osób, które niekoniecznie są zainteresowane skorzystaniem z naszej oferty, co zmniejsza efektywność przekazu. Facebook Ads pozwala nam na sprecyzowanie grupy docelowej i skierowanie do niej takiego komunikatu, który w odpowiedni sposób zachęci odbiorców do kupna produktu lub usługi. Zwiększa to szansę na powodzenie reklamy.
Przy wyborze grupy docelowej i konstruowaniu przekazu pod uwagę możemy wziąć wiele czynników, w tym między innymi wiek, zainteresowania i zachowania odbiorców, ich płeć i wykształcenie czy też lokalizację. Dzięki temu reklamy będą prezentowane tym osobom, które najlepiej odpowiadają profilowi naszej działalności.
-
Integracja z innymi miejscami emisji i duży zasięg
Facebook to nie jedyny serwis, na którym reklamy Facebook Ads mogą być wyświetlane. Miejscem emisji może być również:
-
Messenger,
-
Audience Network,
-
Instagram.
Ten ostatni sprawdzi się szczególnie dobrze, jeśli nasza marka charakteryzuje się ciekawą oprawą wizualną. Oczywiście reklama może pojawić się także na wszystkich platformach jednocześnie, co pozwala na zwiększenie zasięgu komunikatu. Dodatkowo możemy się zdecydować na emisję treści na wybranych urządzeniach mobilnych.
-
Niskie koszty reklamy
Facebook Ads pozwala przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową, nawet jeśli dysponujemy niewielkim budżetem. W przypadku większości formatów reklamowych wysokość minimalnych środków, jakimi musimy dysponować, waha się od 1 do 5 USD. Nie są to zatem zawrotne sumy.
Oczywiście jeżeli dysponujemy większymi możliwościami finansowymi, nie musimy decydować się na najtańsze rozwiązania. Zawsze możemy również wstrzymać się na pewien czas z emisją reklam lub wyłączyć je całkowicie. To niezwykle praktyczne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli kondycja finansowa przedsiębiorstwa uległa pogorszeniu.
Kontrolowanie ponoszonych kosztów ułatwia zaś ustawienie limitów wydatków na koncie. Dzięki tej funkcji na pewno nie przekroczymy kwoty przeznaczonej na promocję biznesu.
-
Duży wybór formatów reklamowych
Dostęp do zróżnicowanych formatów reklamowych to kolejny powód, dla którego warto skorzystać z Facebook Ads. Do wyboru mamy reklamy zawierające m.in.:
-
filmy,
-
obrazy,
-
pokazy slajdów,
-
kolekcje,
-
karuzele,
-
kanwy.
Z łatwością zatem dobierzemy formę komunikatu nie tylko do profilu naszej działalności, ale i preferencji grupy docelowej. Dzięki temu reklama będzie się cieszyć większym zainteresowaniem, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na efektowną narrację, która łączy w sobie kilka formatów, np. tekst, film i zdjęcia. Dodatkowo Facebook Ads dba o to, aby reklama dobrze się prezentowała niezależnie od rodzaju urządzenia, na którym jest wyświetlana.
-
Możliwość śledzenia efektów reklamy
Facebook Ads gwarantuje możliwość dokładnego śledzenia skuteczności podjętej kampanii reklamowej. Udostępnia m.in.: różnego rodzaju narzędzia pomiarowe – na ich podstawie z łatwością dowiemy się, w jakim stopniu odbiorcy interesują się naszym przekazem. To jednak nie wszystko. Skorzystać możemy bowiem także z różnorodnych statystyk i wskaźników, które pozwolą nam śledzić efektywność reklam, mierząc na przykład ich wpływ na sprzedaż czy rozpoznawalność marki.
Możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, która przekłada się na wysoką skuteczność przekazu reklamowego, to jeden z najważniejszych atutów Facebook Ads. Nic więc dziwnego, że z systemu korzysta wiele milionów firm, w tym zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa, które upatrują w nim szansy na zdobycie nowych klientów, jednak nie dysponuję pokaźnymi budżetami. Pamiętajmy, że powyższa lista nie wyczerpuje katalogu zalet płynących z wykorzystania Facebook Ads. Wskazuje „jedynie” najważniejsze.