Filtry Google

Filtry i kary od Google, czyli jak unikać kar i sprawnie z nich wychodzić

Niewiele firm rozpoczynających swoją działalność w internecie zdaje sobie sprawę z tego, że wszelkie działania niezgodne z polityką algorytmów Google są zagrożone licznymi karami. Mogą one skutecznie zmienić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co przekładać się może na poważne straty zarówno finansowe, jak również wizerunkowe.

Spamowanie, nienaturalne linkowanie czy ataki hakerów to tylko namiastka problemów jakie nie uchodzą płazem żadnej witrynie, a webmasterzy Google mogą nakładać filtry algorytmiczne bądź ręcznie, w każdej sytuacji, gdy witryna nie działa zgodnie z regulaminami.

Problem jakim jest nałożenie filtrów Google sprawia, że my jako specjaliści możemy w sposób profesjonalny zająć się nim poprzez ot chociażby kompleksową optymalizację i wniesienie niezbędnych zmian na witrynie. Bez względu na rodzaj kary, jesteśmy w stanie postawić na nogi każdą stronę internetową, bądź sklep online, a nasze wieloletnie doświadczenie pozwala znaleźć rozwiązania, nawet w wyjątkowo trudnych sytuacjach, także tych związanych z biznesem, sprzedażą i marketingiem.

Czym są filtry Google i jak możemy je zweryfikować?

Real-Time-Analytics-Icon

UNIKAJ SPADKU POZYCJI - W BIZNESIE POWINIENEŚ BYĆ TOP

Flirty Google to innymi słowy kary nałożone przez webmasterów Google na strony internetowe, które nie stosowały się do regulaminów wyszukiwarek. Możliwe jest ich nakładanie zarówno przez same algorytmy, ale także ręcznie, co w rezultacie przekłada się na obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Wśród filtrów można wyróżnić dwa ich podstawowe rodzaje, czyli filtry całościowe i częściowe. Te pierwsze sprawiają, że witryna traci całościową pozycję w wyszukiwarkach w obrębie wszystkich fraz kluczowych, z kolei w przypadku częściowej kary, serwis filtrowany jest jedynie w obrębie wybranych fraz w wynikach wyszukiwania. W wyniku spadku z czołowych pozycji w wyszukiwarkach, strona zalicza gwałtowny spadek ruchu.

Local-Search-Strategy-Icon

DAJ SIĘ ZNALEŚĆ SWOIM KLIENTOM

Spadek pozycji w wynikach wyszukiwania oraz mniejszy ruch na stronie mogą być związane z wyjątkowo poważnymi konsekwencjami jak utratą widoczności serwisu w Google, a nawet całkowitym zniknięciem domeny z wyników wyszukiwania. Stali obserwatorzy z pewnością zauważą tego rodzaju zmianę, co jednoznacznie zasygnalizuje, że strona www została ukarana przez Google, gdyż nie przestrzegała wytycznych. Na szczęście problem z karami Google jest możliwy do rozwiązania, jednak sposób na powrót na szczyt zależny jest od kary z jaką mamy do czynienia. W przypadku kar nałożonych ręcznie, przyczynę nałożenia filtra możemy upatrywać w podstronach, kategoriach lub całym serwisie. Może być ona nałożona z powodu stosowania nienaturalnych linków bądź niewłaściwych treści. W przypadku kar nakładanych algorytmicznie, możliwe jest wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi, które pozwolą określić przyczynę spadku pozycji i ruchu organicznego na stronie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Potrzebujesz wsparcia dla swojego biznesu?

Jak możemy pomóc w likwidacji nałożonych przez Google filtrów?

W zależności od rodzaju nałożonych na witrynę kar, możemy postępować na różne sposoby, jednak w pierwszej kolejności analizujemy przyczynę, aby móc skutecznie zniwelować problem. W zależności od przewinienia serwisu, okres działań „wychodzących” z filtra może trwać od kilku dni, do nawet kilku miesięcy. W przypadku kar nałożonych ręcznie, bardzo często możliwe jest uzyskanie zwolnienia z niej już przy pierwszym rozpatrzeniu wniosku przez webmasterów, jednak w poważniejszych sytuacjach, trzeba odczekać swoje.

 

Jeżeli zdjęcie filtra wymaga jedynie delikatnych zmian na stronie, w tym między innymi przeredagowania treści, usunięcia problematycznych linków czy też moderacji komentarzy, które pozostawili na witrynie użytkownicy zadanie jest stosunkowo łatwe. Niestety w przypadku kar algorytmicznych, które najczęściej związane są ze zmianą algorytmów wyszukiwarki, rozwiązanie problemu może wymagać większego nakładu pracy, już przy samej analizie i dojściu do sedna sprawy. Jako specjaliści działający w branży od wielu lat jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi zmianami, dlatego nasi eksperci stosunkowo szybko znajdują najlepsze rozwiązania, dzięki którym możliwe jest oczyszczenie domeny i przywrócenie jej na właściwe pozycje.

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług, gdy flirty Google utrudnią działanie witryny?

Pomagamy naszym Klientom nie tylko w drobiazgach, ale przede wszystkim w ciężkich sytuacjach, na które jesteśmy przygotowani w każdym calu.

W zależności od problemu jaki pojawił się w związku z nałożonymi filtrami, staramy się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązania, dzięki której maksymalnie szybko strona będzie mogła powrócić na właściwe tory. W przypadku nałożenia filtrów ręcznych nasza praca pozwala precyzyjnie i szybko zdiagnozować przyczyny obniżenia pozycji w Google, stąd nasi Klienci mogą liczyć również na kompleksowe wprowadzenie odpowiednich zmian i rozwiązań, w tym między innymi walkę ze spamem, atakami hakerów, zbyt małymi ilościami treści, czy spamem który powstał na danej witrynie z winy jej użytkowników.

Nie straszne są nam również problemy związane z karami algorytmicznymi, które nie należą do łatwych w rozpoznaniu, a ich proces usunięcia wymaga czasu i sporego nakładu naszej pracy, jednak zawsze znajdujemy skuteczne alternatywy ich niwelowania. Nasze bogate doświadczenie w usuwaniu filtrów daje nam spore pole do popisu, a praca tego rodzaju wyceniana jest przez nas indywidualnie. Każdy nasz Klient uzyskuje wstępną analizę i może wiedzieć z czym ma do czynienia i ile operacja zniesienia kary może wymagać czasu i środków finansowych. Chętnie służymy pomocą i zawsze jesteśmy gotowi do przeciwstawiania się każdym problemom stron internetowych naszych Klientów.

FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Czy można wyjść z filtra i jak długotrwały to proces?

Filtry Google, bez względu na rodzaj są możliwe do zdjęcia, jednak w zależności od kary i przewinienia czas ich wyjaśnienia może trwać od kilku dni do kilku miesięcy.

Jakie są najczęstsze powody nakładania kary?

Do najczęstszych powodów nakładania kar przez Google należy spamowanie, w tym to wykonywane przez użytkowników serwisów, ale również nienaturalne linkowanie, ataki hakerów na daną stronę, czy zbyt mała i nieadekwatna ilość treści.

Potrzebujesz więcej ruchu na swojej stronie?