Nowości w reklamach od Google

Google Ads ustawicznie się zmienia, stale dostarczając użytkownikom nowości produktowe. Dzięki nim możemy odświeżyć naszą strategię marketingową. Działania te pozytywnie wpływają również na wyniki przeprowadzanych kampanii reklamowych. Jakie nowości Google tym razem dla nas przygotował?

Przełomowy rok 2018

W lipcu 2018 roku miała miejsce największa jak dotychczas rewolucja w Google Adwords. Po 18 latach nastąpił rebranding marki, a Google Adwords zmienił się w Google Ads. Zmiana nie miała jednak wyłącznie wizerunkowego charakteru. Niosła za sobą bowiem m.in. połączenie DoubleClick oraz Google Analytics 360 Suite w jeden brand – Google Marketing Platform. Pozwoliło to przedsiębiorstwom usprawnić współpracę pomiędzy działającymi w ich ramach zespołami marketingowym.

To jednak nie wszystko! W 2018 roku firma Google przeprowadziła szereg innych zmian. Przede wszystkim wprowadzono nowy interfejs Google Ads, rozszerzono zakres ścisłego dopasowania słów kluczowych oraz dodano reklamom tekstowym dodatkowe pola. Modyfikacje nie ominęły także YouTube, gdzie wprowadzono nowe formaty reklam – True view for Action oraz True view for shopping, które miały na celu zwiększenie liczby konwersji.

Nie sposób nie wspomnieć również o Inteligentnych Kampaniach Reklamowych. Wykorzystują one zalety dotychczasowych kampanii produktowych, uzupełniając swe działanie o remarketing dynamiczny, który wykorzystuje zautomatyzowane umieszczanie reklam w witrynach. Automatycznie dostosowują również stawki do promowania produktów, które zostały dodane do Google Merchant Center. Po co wprowadzono nowy typ kampanii produktowej? By zmaksymalizować wartość konwersji.

Nowości w roku 2019

Tempo zmian nie słabnie, co pokazują modyfikacje wprowadzone przez Google w I kwartale 2019 roku. Jakich obszarów one dotyczą?

  1. Wykluczania aplikacji mobilnych

Jeszcze do niedawna by móc wykluczyć aplikację mobilną, należało przejść do ustawień kampanii. Opcję tę przeniesiono jednak w nowe miejsce. By to zrobić, należy przejść AdWords Editor – Zarządzanie > Słowa kluczowe i kierowanie > Kategorie aplikacji mobilnych, wykluczanie. Co ważne, za pomocą jednego kliknięcia możemy dodać wszelkie kategorie aplikacji mobilnych, które chcemy wykluczyć, co ułatwia zarządzanie.

  1. CPM w kampaniach video

W kampaniach video pojawiła się nowa możliwość rozliczania się za wyświetlenia – CPM (za 1000 wyświetleń). Jest to opcja dostępna podczas ustawiania nowej kampanii.

  1. Audience expansion tool

Pozwala na ustawienie, jak szeroko chcemy docierać z kampanią poza naszą docelową grupę. W tym celu wystarczy użyć suwaka w ustawieniach rozszerzenia targetowania.

  1. Kampanie video kierowane na telewizory

Już od pewnego czasu w raportach dotyczących urządzeń pojawiły się telewizory (Miejsca docelowe > Gdzie wyświetlają się reklamy). Przy tworzeniu kampanii reklamowej warto to uwzględnić. Wyświetleń bowiem jest na nich coraz więcej, a stawki póki co są niskie i niezwykle konkurencyjne w porównaniu z innymi kanałami, w tym zwłaszcza z tradycyjną telewizją.

Co przyniesie przyszłość?

Obecnie Google koncentruje się na takim wsparciu przedsiębiorców, by mogli dotrzeć do konsumenta już na etapie intencji zakupowej. W tym celu efektywnie rozwija technologie mobilne. Coraz więcej osób korzysta bowiem z Internetu za pośrednictwem smartfonów. Warto to więc wykorzystać. Jakie wdrożenia proponuje Google?

  1. You Tube Bumber Machine. To narzędzie skierowane do osób, które chcą stworzyć kampanię sekwencyjną lub mają ograniczone zasoby i zależy im na poszerzeniu biblioteki reklam wideo. Jak działa You Tube Bumber Machine? Wykorzystując uczenie maszynowe, konwertuje wideo trwające mniej niż 90 sekund na kilka 6-sekundówych wariantów reklam. Pozwala to skuteczniej dotrzeć do odbiorców.
  1. Discovery Ads. Pozwala przedsiębiorcom dotrzeć do odbiorcy z poziomu telefonu w momencie intencji zakupowej. Wykorzystuje w tym celu m.in. YouTube czy Gmail. Dzięki Discovery Ads reklamodawcy będą w stanie zwiększyć swą wydajność reklamową, za sprawą zastosowania jednego typu kampanii, który będzie w pełni zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych.
  1. Gallery ads. Dzięki temu rozwiązaniu reklamodawcy będą mogli podkreślić wartość marki, jednocześnie ograniczając pracę wymaganą od użytkownika do uzyskania niezbędnych informacji. W ten sposób zakomunikowanie oferty będzie łatwiejsze.
  1. Local Campaigs. Google zaczyna również kłaść coraz większy nacisk na wsparcie lokalnych przedsiębiorców. Zamierza więc udostępnić nowe funkcje w Local Campaings, dzięki którym klienci będą mogli np. łatwiej dotrzeć do danego punktu usługowego.

Jak widać, Google nie ustaje we wprowadzaniu zmian. Pozwalają one przedsiębiorcy zbliżyć się do celu, jakim jest dotarcie z ofertą do klientów w jak najdogodniejszym momencie, co skłoni ich do zakupu produktu lub skorzystania z usług. Modyfikacje są adresowane nie tylko do dużych firm, ale i małych oraz średnich przedsiębiorców.