Niezależnie od tego, jak innowacyjne są produkty lub usługi oferowane przez nasz startup, musimy zadbać o ich odpowiednią promocję w Internecie. W tym celu warto wykorzystać Google AdWords (Google Ads). To system reklamowy, który pozwala skutecznie zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą. Co oferuje startupom?
Czy Google Ads to system przyjazny startupom?
Dynamiczny rozwój startupu wynika nie tylko z jego innowacyjności i odpowiednio skonstruowanej oferty, ale również z tego, jak wiele osób wie o jego istnieniu. Jeżeli zależy nam na zwiększeniu widoczności naszego biznesu w sieci, zdobyciu nowych klientów i wzroście sprzedaży, powinniśmy skorzystać z kampanii reklamowych Google Ads, i to niezależnie od tego, czy naszą ofertę kierujemy do innych firm (B2B) czy też użytkowników indywidualnych (B2C). Takie rezultaty gwarantuje bowiem system Google Ads.
Co więcej, umożliwia on:
-
precyzyjne targetowanie – dzięki dokładnemu określeniu grupy docelowej za pośrednictwem reklamy Google Ads docieramy z ofertą do tych użytkowników internetu, którzy rzeczywiście są zainteresowani skorzystaniem z niej. Zwiększa to szansę na finalizację transakcji. Co więcej, za pomocą Google Ads możemy dotrzeć nie tylko do globalnej klienteli, ale i użytkowników mieszkających w wybranych regionach kraju, miastach, a nawet w pobliżu naszej firmy czy sklepu stacjonarnego,
-
przeprowadzenie kampanii reklamowej na własną rękę – minimalizacja kosztów funkcjonowania to jeden z celów, który często przyświeca startupom, zwłaszcza jeśli znajdują się w początkowej fazie rozwoju. Google Ads pozwala samodzielnie prowadzić kampanię reklamową on-line, co sprzyja ograniczeniu wydatków związanych z promocją. Zatrudnienie agencji marketingowej specjalizującej się w przeprowadzaniu kampanii reklamowych Google Ads bywa bowiem kosztowne.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom startupów, Google Ads oferuje szeroką bazę wiedzy, na podstawie której możemy samodzielnie zoptymalizować i uruchomić prostą kampanię reklamową. Możliwość tę szczególnie doceniają niewielkie przedsiębiorstwa,
-
kontrolowanie wydatków – kontrola wydawanych na promocję środków to kolejna istotna kwestia, o którą należy zadbać, jeżeli zależy nam na stabilizacji i ciągłym rozwoju startupu. Nie możemy go bowiem całkowicie odciąć od źródeł finansowania, wydając wszelkie oszczędności na promocję. Na szczęście Google Ads pozwala kontrolować wydatki związane z reklamą, zmieniając ich wysokość w zależności od naszych potrzeb.
Możemy nawet całkowicie wstrzymać finansowanie kampanii reklamowej, jeżeli sytuacja materialna startupu ulegnie pogorszeniu. Co ważne, nie poniesiemy przy tym żadnych dodatkowych opłat,
-
testowanie reklam – wprowadzając nowe produkty lub usługi na rynek, nie zawsze wiemy, jak skonstruować przekaz, aby był on w stu procentach jasny, zrozumiały i atrakcyjny dla potencjalnych klientów. Google Ads pozwala nam swobodnie zmieniać reklamy i testować je, po to by przynosiły jak najlepsze rezultaty,
-
mierzenie wyników – Google Ads udostępnia szereg statystyk i narzędzi, które pozwalają określić efektywność kampanii reklamowej. Dzięki temu zyskujemy cenne informacje odnośnie tego, która reklama najlepiej oddziałuje na odbiorców. Pozwala to zwiększyć sprzedaż poprzez powielenie najlepszego wzorca.
Wszystko to sprawia, że Google Ads to system przyjazny startupom. Skonfigurowanie kampanii reklamowej jest proste i zajmuje kilka chwil. Pozwala także zaoszczędzić czas, który możemy przeznaczyć na dalszy rozwój przedsiębiorstwa.
Jakie możliwości oferuje Google Ads startupom?
Cechą charakterystyczną Google Ads jest to, że udostępnia szereg formatów reklam. W przypadku startupów jest to o tyle ważne, że dysponując zróżnicowanymi formami przekazu, możemy z łatwością dotrzeć do różnych grup odbiorców, zwiększając tym samym rozpoznawalność marki w sieci.
Zdecydować możemy się m.in. na reklamę w wyszukiwarce. To najchętniej wybierane rozwiązanie, dobrze przykuwające uwagę odbiorcy. Inną opcją jest reklama na stronach partnerskich, która pozwala na dotarcie do szerokiego grona użytkowników Internetu. Google Ads umożliwia także zaprezentowanie naszego przedsięwzięcia, marki czy produktu w serwisie YouTube
Co więcej, Google Ads uważnie obserwuje trendy panujące na rynku. W odpowiedzi na wzrost znaczenia aplikacji mobilnych oferuje także możliwość promowania aplikacji, co dla wielu startupów jest niezwykle atrakcyjną opcją.
Startupy docenią również to, że w Google Ads płaci się za efekty. Rejestracja i konfiguracja konta jest całkowicie darmowa. Co więcej, nawet po uruchomieniu kampanii reklamowej płacimy nie za samo wyświetlanie reklam, a za kliknięcie przez użytkownika w link. PPC (pay per click) to bowiem najczęściej wykorzystywany system rozliczeń, który przynosi przedsiębiorcom same korzyści.