Najczęściej zadawane pytania

ZNAJDŹ ODPOWIEDŹ NA SWOJE PYTANIA

Pytania i odpowiedzi pomogą Ci zrozumieć więcej

Przedstawiamy Państwu najczęściej pojawiające się pytania od naszych klientów i odpowiedzi, których udzieliliśmy.

Co to jest reklama PPC ?

PPC to skrót od angielskiego Pay Per Click. W marketingu reklama PPC oznacza reklamę, która wyświetla się użytkownikowi w postaci linku, baneru, obrazu i może w nią kliknąć. Reklamujący nie płaci za jej wyświetlenie, ale dopiero za klik użytkownika, który zainteresuje się reklamą przechodząc tym samym do reklamowanego miejsca (strony, portalu, aplikacji, sklepu itp.).

Reklama PPC wyświetla się użytkownikowi zaraz po tym, kiedy ten, korzystając z przeglądarki internetowej, wpisze w jej okno opłaconą przez reklamującego frazę (słowa kluczowe).

Jeśli treść reklamy go zainteresuje może w nią kliknąć i przejść na wyznaczoną przez reklamującego stronę internetową. Wtedy taki klik, a zatem zdobycie potencjalnego klienta, jest dla reklamującego płatny. Koszty za klik, a tym samym budżet tego rodzaju kampanii marketingowej, ustalane są podczas konfigurowania kampanii.

ILE KOSZTUJE REKLAMA PPC?

Koszty związane z reklamą PPC uzależnione są w dużej mierze od konkurencyjności wybranych fraz kluczowych, czyli słów, które użytkownik będzie wpisywał w okno wyszukiwarki.

Decydując się na tego typu reklamę powinniśmy wiedzieć, że wyniki wyświetlania reklam, widoczne w sekcji płatnych wyników wyszukiwarki Google, tak zwanych SERPach, uzależnione są od ustawień parametrów przeprowadzanej kampanii.

Wyniki wyświetlają się losowo i adekwatnie do budżetu, jaki został podczas niej ustalony. Miejsce w SEPRach jest też uzależnione od stopnia konkurencyjności fraz kluczowych, a tym samym od stawek ustalonych w kampanii firm reklamujących się pod wyszukiwane słowo kluczowe, inaczej frazę. Pozycja w płatnych wynikach zależy zatem od konfiguracji kampanii.

Przykładem reklam PPC jest reklama Google Ads, znana jako Google AdWords. Jest to przykład reklamy tekstowej, w której ważnymi elementami jest:

  • nagłówek,

  • adres URL strony, na którą użytkownik po kliknięciu zostaje przekierowany,

  • treść reklamowa będąca istotną częścią reklamy PPC.

W reklamie PPC liczy się treść wyszukiwanej frazy kluczowej oraz samej reklamy wyświetlającej się w wyszukiwarce tuż obok nagłówka i wiersza z adresem URL strony. Tworząc kampanię reklamową PPC nie bez znaczenia dla jej powodzenia jest profesjonalne przygotowanie treści reklamy, która choć bardzo krótka powinna być na tyle perswazyjna, by użytkownik, wśród wyników wyszukiwarki zdecydował się właśnie na tę. Może to decydować o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej.

DLA KOGO JEST REKLAMA PPC?

W PPC Master oferujemy przeprowadzanie kampanii reklamowej PPC. To dobra alternatywa dla klientów, którym zależy na reklamowaniu się użytkownikom w czasie rzeczywistym, tu i teraz.

Przygotowując ją określamy budżet i słowa kluczowe wybranych fraz a następnie przechodzimy do jej realizacji wykonując między innymi optymalizację strony oraz redagując treść reklamową dla wybranych fraz.

Co to jest SEO - pozycjonowanie ?

SEO to skrót od angielskiego zwrotu Search Engine Optimization, które oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. SEO nazywane jest często zamiennie, choć niesłusznie, pozycjonowaniem stron internetowych i oznacza szereg działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarki internetowej poprzez podniesienie jej pozycji w wyświetlanych wynikach.

SEO a pozycjonowanie

SEO i pozycjonowanie nie są tym samym. Działaniami z zakresu SEO są optymalizacja treści na stronie oraz optymalizacja struktury kodu strony. W pozycjonowaniu przeprowadza się ponadto dodatkowe działania, w tym między innymi te z zakresu content marketingu, link building czy analityki statystyk internetowych.

Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest wyszukiwarka Google. Optymalizując stronę przeprowadzane się działania, których celem jest poprawa widoczności w rankingach wyszukiwarki na określone w kampanii słowa kluczowe. W trakcie prac SEO wykonywane są między innymi zmiany w kodzie witryny oraz w obrębie linków. Po przeprowadzeniu optymalizacji można przejść do dalszych działań, tym razem tych z zakresu pozycjonowania strony internetowej.

CO JEST WAŻNE W POZYCJONOWANIU?

Kluczowymi zagadnieniami dla pozycjonowania, poza prawidłowo przeprowadzoną optymalizacją są także:

  • zamieszczanie unikalnych i przydatnych użytkownikowi treści tematycznie związanych ze stroną, z odpowiednią ilością słów kluczowych,

  • prawidłowe formatowanie tekstu – stosowanie meta tagów, przyjaznych adresów URL, nagłówków, wytłuszczeń itp.,

  • stworzenie właściwej struktury strony i innych jej elementów biorących udział w wewnętrznym linkowaniu strony,

  • spełnianie kryteriów standardów o poprawnym wyświetlaniu strony użytkownikom na każdym urządzeniu,

  • prawidłowa szybkość ładowania się strony.

ILE KOSZTUJE POZYCJONOWANIE STRONY?

Działania SEO i pozycjonowanie to proces, który wymaga odpowiedniego przygotowania strony (optymalizacja w obrębie działań SEO) oraz systematycznej pracy nad podnoszeniem widoczności strony w wynikach wyszukiwarki internetowej.

W PPC Master stawiamy na działania długofalowe, dlatego ten rodzaj kampanii rozłożony jest w czasie, podobnie jak jej koszty, które rozłożone są na opłaty miesięczne.

Budżet na kampanię SEO ustalany jest po poznaniu potrzeb klienta, doborze fraz kluczowych oraz po analizie rynku i konkurencji.

Co jest lepsze, SEO czy PPC?

Nasi klienci dość często zadają pytanie: co jest lepsze SEO czy PPC. Co w takiej sytuacji odpowiadamy?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, co jest lepsze SEO czy PPC. Każda z tych usług jest bowiem inna i wymaga przeprowadzenia różniących się od siebie działań.

SEO to optymalizacja treści na stronie oraz struktury kodu strony, po której można przejść do jej pozycjonowania, czyli podnoszenia widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarki internetowej. PPC z kolei oznacza przeprowadzenie kampanii marketingowej, w której nagłówek, adres URL strony oraz krótki tekst reklamowy będzie wyświetlał się w płatnych wynikach wyszukiwarki (SERPach) a reklamujący będzie płacił za nią wyłącznie, kiedy użytkownik kliknie w jego reklamę zostając tym samym przekierowanym na wybraną stronę.

Kampania PPC oznacza więc dotarcie do użytkownika, a więc i potencjalnego klienta w czasie rzeczywistym. Linki odsyłające do witryny wyświetlają się wyłącznie w czasie trwania kampanii. Jej koszt można ustalić, a więc określić maksymalną kwotę za kliknięcia w ciągu dnia. Inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Tu proces wpływania na wyniki wyświetlań w wyszukiwarce internetowej jest rozłożony w czasie i ma na celu utrzymywanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki przez długi czas.

DLACZEGO WARTO KORZYSTAĆ Z SEO I KAMPANII PPC?

Obecność w wynikach, tych zarówno płatnych (PPC), jak i organicznych ma duży wpływ na promowanie firmy w sieci, dlatego obydwie formy reklamy cieszą się dużym zainteresowaniem firm i przedsiębiorców, którzy za ich pośrednictwem:

  • zwiększają zainteresowanie ofertą, usługą, produktem,

  • poprawiają wizerunek firmy,

  • wzmacniają pozycję marki czy firmy na tle konkurencji,

  • budują świadomość marki,

  • zwiększają ruch na stronie,

  • ułatwiają zdobycie nowych klientów,

  • budują pozytywne relacje z grupą docelową.

ILE KOSZTUJE SEO I PPC?

Koszty związane z kampaniami mającymi na celu uwidocznienie witryny w wynikach wyszukiwarki internetowej uzależnione są od kilku czynników. Kluczowymi kwestiami są tu między innymi:

  • wybrane frazy, czyli słowa kluczowe,

  • działalność konkurencji,

  • stan techniczny i merytoryczny strony internetowej czy innego narzędzia,

  • zasięg działalności (lokalny, krajowy, globalny).

Co to jest Google Ads - Adwords ?

W lipcu 2018 roku, a więc stosunkowo niedawno, w marketingu internetowym pojawił się nowy termin – Google Ads. Zastanawiasz się co to takiego? Google Ads to nic innego, jak nowe określenie znanego terminu Google AdWords. Wraz ze zmianą nazwy Google rozszerzyło możliwości reklamowe w kampaniach PPC.

System reklamowy Google AdWords funkcjonował od 2000 roku. Obecny system Google Ads umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google oraz na stronach, które współpracują z Google i uczestniczą w programie AdSense.

Linki sponsorowane Google Ads można tworzyć wybierając słowa kluczowe oraz witryny internetowe, w których reklama ta będzie wyświetlać się użytkownikom.

O wynikach w Google Ads decyduje między innymi jakość reklamy oraz stawka CPC (Cost Per Click, czyli koszt pojedynczego kliknięcia), która jest ustalana przez reklamodawcę.

Na jakość reklamy ma wpływ przede wszystkim jakość: witryny, słów kluczowych tekstu reklamowego oraz strony docelowej reklamy.

JAKIE SĄ ZALETY REKLAMY GOOGLE ADS?

System Google Ads umożliwia przeprowadzenie skutecznych kampanii marketingowych, których podstawowymi zaletami są:

  • szybki efekt uwidocznienia witryny w wynikach wyszukiwarki Google,

  • możliwość analizowania konkurencji,

  • uwidocznienie reklamy na mapach,

  • precyzyjne kierowanie reklamy,

  • kontrola kosztów,

  • wysoka konwersja ruchu,

  • analiza zebranych danych.

JAKIE SĄ RODZAJE REKLAM GOOGLE ADS?

W obrębie reklamy Google Ads do wyboru mamy następujące formy reklamowe:

  • linki sponsorowane,

  • reklamy mobilne,

  • reklamy – połączenia telefoniczne,

  • PLSA Remarketing,

  • reklama na mapach,

  • pobrania aplikacji.

KOMU POLECAMY REKLAMĘ GOOGLE ADS?

Reklama Google Ads to dobre rozwiązanie dla tych, którym zależy na uwidocznieniu swojej witryny w sieci, zwiększeniu ruchu na stronie oraz liczby potencjalnie zainteresowanych ofertą użytkowników w szybki sposób.

Jest skutecznym i zalecanym rozwiązaniem zawsze wtedy, gdy zależy nam na osiągnięciu jeszcze wyższych efektów, np. sprzedażowych. Wzmacnia świadomość marki i buduje przewagę konkurencyjną, dlatego warto z niej korzystać.

Co to jest Facebook ADS?

Co jest dla mnie lepsze reklama FB ads czy Google ads (adwords ) ?

Co jest dla mnie lepsze SEO czy Google ADS - Facebook ADS ?

Co to jest lokalne pozycjonowanie?

Co to jest globalne pozycjonowanie?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NIAMI

Nie znalazłeś odpowiedzi w najczęściej zadawanych pytaniach? Napisz do nas.

Zapraszamy do kontaktu z nami, napisz wiadomość a my wkrótce się z Tobą skontaktujemy.