Odpowiedni dobór kanałów promocji ma niebagatelne znaczenie w przypadku prowadzenia każdego biznesu – także tego on-line. Biorąc pod uwagę zasięg oraz liczbę dostępnych funkcjonalności i formatów reklamowych, na pierwszy plan wysuwa się system reklamowy Google Adwords, przekształcony w 2018 roku w Google Ads. Czym zatem jest i co oferuje Google Ads?
Co to jest Google Ads ( Google Adwords)?
System reklamowy Google AdWords rozpoczął swe funkcjonowanie w 2000 roku. Pozwala on na skuteczne promowanie działalności firm w sieci poprzez wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, a także na stronach współpracujących w ramach Google AdSense.
Pierwszą formę płatnej promocji stanowiły reklamy tekstowe. Wraz z upływem czasu rozwinięto także inne formy, w tym między innymi banery, reklamy wideo, reklamy aplikacji czy też reklamy remarketingowe. Nie dziwi zatem fakt, że w 2018 roku przyszedł czas na kolejne zmiany, w tym nową nazwę – Google Ads.
Rebranding pozwolił nie tylko uporządkować dotychczasową ofertę, ale i wprowadzić pewne nowości. Mowa tu m.in. o specjalnej kampanii reklamowej dedykowanej małym przedsiębiorcom. Co ważne, pomimo zmiany marki wszelkie dotychczasowo oferowane rodzaje kampanii reklamowych są dostępne w niezmienionej postaci. Wśród wprowadzonych zmian na szczególną uwagę zasługują:
-
Google Marketing Platform – to platforma łącząca w sobie funkcje Google Analytics 360 oraz DoubleClick Digital Marketing. Pozwala na ściślejszą integrację narzędzi analitycznych i systemu reklamowego,
-
Google Ad Manager – to platforma przeznaczona dla wydawców, która ułatwia monetaryzację zysku. Stanowi połączenie DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange.
Jakie zalety ma korzystanie z Google Ads?
Google Ads to program reklamowy, dzięki któremu możemy dotrzeć do nowych klientów, rozwijając w ten sposób swój biznes. Jakie są podstawowe atuty korzystania z systemu? Google Ads pozwala:
-
precyzyjnie wybrać cele kampanii reklamowej,
-
szczegółowo określić grupę docelową,
-
ściśle kontrolować ponoszone koszty,
-
szczegółowo mierzyć uzyskiwane rezultaty,
-
dotrzeć do przeszło 90% użytkowników Internetu,
-
spersonalizować treść komunikatu,
-
skorzystać z wielu form reklam,
-
analizować działania konkurencji.
Co więcej, Google Ads zapewnia wysoko konwersyjny ruch, a efekty podjętych działań możemy zaobserwować szybciej niż w przypadku zabiegów z zakresu SEO. Ponadto wiele formatów reklam i dodatkowe rozszerzenia zapewniają większe zaangażowanie użytkowników. Na podkreślenie zasługuje również fakt, że reklama jest widoczna w mapach i serwisach Google, takich jak Gmail, YouTube czy Bloger.
Z jakich kampanii Google Ads można skorzystać?
Jak zostało wspomniane, Google Ads pozwala na skorzystanie z wielu form kampanii promujących biznes w sieci. Oto najczęściej wybierane możliwości:
-
Reklamy w sieci wyszukiwania – ta forma reklamy występuje w dyskursie pod wieloma nazwami, w tym m.in. Paid Search, linki sponsorowane czy też płatne wyniki wyszukiwania. Reklamy te są wyświetlane w formie tekstowej w wyszukiwarce Google zgodnie ze słowami kluczowymi zdefiniowanymi w panelu administracyjnym. Zawierają między innymi nagłówek, opis, adres URL oraz rozszerzenia.
-
Reklamy produktowe – to inaczej mówiąc merchant center, PLA, GMC. Zawierają one nie tylko zdjęcie i nazwę reklamowanego produktu, ale i jego cenę, opis, formę dostawy oraz adres sklepu, w którym jest on dostępny. Reklamy produktowe wyświetlają się w wynikach wyszukiwania na podobnych zasadach co reklamy tekstowe, z tym że w ich przypadku nie dobieramy słów kluczowych ręcznie. Są one generowane w automatyczny sposób na podstawie pliku produktowego, który przesyła się do usługi GMC.
-
Reklamy w sieci reklamowej (GDM) – to różnego rodzaju reklamy graficzne, tekstowe, html5 i wideo, które są wyświetlane w Google oraz na stronach partnerów. Obejmują one swym zasięgiem przeszło 90% użytkowników internetu i dają możliwość szczegółowego określenia grupy docelowej, biorąc pod uwagę m.in. słowa kluczowe, dane demograficzne, tematykę reklam czy też zainteresowania odbiorców.
-
Reklamy aplikacji – w tym przypadku promowane jest pobranie danej aplikacji, a reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania, aplikacjach oraz sieci reklamowej. Dodatkowym atutem tej formy promocji jest możliwość tworzenia list remarketingowych.
-
Reklamy wideo – pozwalają na promowanie materiałów publikowanych w serwisie YouTube. Wśród podstawowych formatów reklamy wideo wymienia się reklamę w przerywniku (możliwą do pominięcia po upływie określonego czasu) oraz promocję danego filmu w wynikach wyszukiwania serwisu.
-
Reklamy remarketingowe – są wyświetlane w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej. Odznaczają się wysoką skutecznością i pozwalają na personalizację komunikatów, dzięki czemu docierają do ściśle określonej grupy odbiorców.
Jak widać, Google Ads umożliwia efektywne promowanie biznesu w sieci. Oferując różnorodne formy kampanii reklamowych, pozwala na takie ich dopasowanie, by w jak największym stopniu realizowały cele biznesowe przedsiębiorstwa. Dzięki temu łatwiej nam dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć ruch na stronie internetowej.