Kampanie reklamowe Google Ads cieszą się dużym zainteresowanie. Wszystko za sprawą korzyści, jakie oferują. Oto 10 zalet kampanii reklamowych Google Ads/AdWords.
1. Precyzyjne targetowanie
Możliwość dotarcia do sprecyzowanego klienta to podstawowa zaleta kampanii reklamowych Google Ads. Dzięki specjalnie skonstruowanym algorytmom z łatwością dopasujemy przekaz reklamowy do konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu, że odpowiadają oni profilowi działalności naszego przedsiębiorstwa, istnieje większe prawdopodobieństwo, iż skorzystają z proponowanej przez nas oferty.
W ten sposób zwiększamy efektywność podjętych działań promocyjnych, jednocześnie minimalizując ich koszty. Docieramy bowiem nie do przypadkowych użytkowników, a osób realnie zainteresowanych kupnem danego produktu lub zamówieniem konkretnej usługi. Dzięki temu nasz komunikat pada na podatny grunt, a nie jest wysyłany w internetową próżnię. Wyodrębnienie określonej grupy docelowej ma także duże znaczenie, jeżeli zależy nam na zwiększeniu świadomości marki i zbudowaniu wizerunku eksperta w danej branży.
2. Zróżnicowanie formatów reklam
Chociaż system reklamowy Google Ads kojarzy się głównie z reklamami tekstowymi, które wyświetlają się w pierwszej linii wyników wyszukiwania, charakteryzuje się sporym zróżnicowaniem formatów reklam. Dzięki temu z łatwością możemy dostosować przekaz nie tylko do grupy docelowej, ale i specyfiki prowadzonej działalności. Oprócz wspomnianych reklam w sieci wyszukiwania zdecydować możemy się na:
-
reklamy aplikacji,
Zróżnicowana może być również sama forma przekazu reklamowego. Dostępne są bowiem m.in. bannery, galerie produktów, a nawet filmy wideo. Z łatwością znajdziemy zatem rozwiązanie na miarę naszych potrzeb.
3. Szerokie grono odbiorców
Google Ads pozwala na dotarcie z przekazem reklamowym do ponad 90% użytkowników Internetu. To zawrotna liczba. Dodatkowo wyszukiwarka Google nie stanowi jedynego miejsca emisji reklam. Mogą być one wyświetlane bowiem także na innych platformach, takich jak YouTube czy wspomniany wcześnie Gmail.
4. Nieagresywna forma
Cechą charakterystyczną bannerów Ads jest to, że wyświetlają się w większości przypadków wyłącznie tym osobom, które szukają w wyszukiwarce informacji o produktach lub usługach powiązanych z ofertą reklamowanego przedsiębiorstwa. Użytkownicy patrzą zatem na nie bardziej przychylnym okiem niż na techniki outbound marketingu. W praktyce oznacza to wyższą klikalność. Co więcej, z uwagi na nieagresywną formę reklamy Google Ads dobrze sprawdzą się w kampaniach wizerunkowych.
5. Szybkość działania
Jeżeli oczekujemy szybkich rezultatów, Google Ads to właściwy wybór. Efekty kampanii reklamowych są bowiem widoczne niemal natychmiastowo, co stanowi ich podstawową przewagę nad żmudnymi i długotrwałymi działaniami pozycjonerskimi. W ten sposób możemy reklamować także sezonowe promocje, np. wyjazdy last minute.
6. Szczegółowy pomiar efektów
Google Ads udostępnia szereg statystyk i narzędzi, które pozwalają nam zmierzyć efektywność przeprowadzanych kampanii reklamowych. Jedyne, co musimy zrobić, to zalogować się na swoje konto. Dostęp do danych jest nielimitowany. Możemy je sprawdzić w dowolnym momencie dnia. Co więcej, co pewien czas Google Ads wysyła wskazówki odnośnie optymalizacji prowadzonych kampanii, z czego możemy skorzystać, by udoskonalić nasz przekaz.
7. Mnogość modeli rozliczeń
System reklamowy Google Ads proponuje różnorodne modele rozliczeń – od liczby wyświetleń, klików czy też akcji podjętych przez użytkownika. Wszystko po to, byśmy mogli dostosować je do naszych preferencji. Dzięki temu stworzenie własnej kampanii reklamowej linków sponsorowanych nie jest zarezerwowane wyłącznie dla gigantów. Również małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skorzystać z tej możliwości.
8. Stosunkowo niskie koszty
Dodatkowym czynnikiem zachęcającym małe i średnie przedsiębiorstwa do uruchomienia kampanii reklamowej Google Ads są jej stosunkowo niskie koszty. Podstawowe działania możemy rozpocząć, dysponując niewielkim budżetem w kwocie 50 złotych.
9. Zindywidualizowane podejście
Google Ads oferuje możliwość precyzyjnego dostosowania kampanii reklamowej do naszych potrzeb i preferencji. To my decydujemy m.in. o tym, na jakie słowa kluczowe chcemy się pojawiać w wynikach wyszukiwarki oraz ustalamy wysokość budżetu.
10. Możliwość dotarcia do użytkowników urządzeń mobilnych
Liczba osób korzystających z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale wzrasta. Google Ads wychodząc temu naprzeciw, oferuje szeroką gamę rozwiązań dedykowanym właśnie urządzeniom mobilnym, co pozwala nam dotrzeć z przekazem do większej liczby odbiorców.
Wszystko to sprawia, że kampanie reklamowe Google Ads są niezwykle atrakcyjne. Nic więc dziwnego, że na ich uruchomienie decyduje się zdecydowana większość podmiotów, które prowadzą swą działalność w sieci i chcą zwiększyć zasięg swojego działania, zdobyć nowych klientów czy też zadbać o większą rozpoznawalność swojej marki. Efekty te gwarantuje bowiem wdrożenie kampanii reklamowej Google Ads.